اگر دستخوش احساس فرسودگی شده اید این راهکارها به کمک شما می آیند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی سی، دکتر رادا مودگیل پیشنهاداتی دارد که می تواند به شما دستیار بطی ء. او در عین حال می تواند شما را راهنمایی کند تا بهتر خستگی و فرسودگی عاطفی را امتیاز دهید تا دفعه بعد پیش از اینکه همگی چیز بر سرتان خراب شود از گمان بروزش آگاه شوید.

ولی فرسودگی عاطفی دقیقا چیست؟

ترکیب “فرسودگی عاطفی” اولیه بار داخل ۱۹۷۴ توسط هربرت فرویدنبرگر تو مقاله ای پژوهشی استفاده شد.

بنا به تمجید او این خیساندن به “حالت فرسودگی مجرد و جسمی” اشاره می کند که از زندگی شخصی فرد شاگرد می شود و شامل مراحل متعددی است، از جمله “نیاز بوسیله اثبات خود”.

به گفته دکتر مودگیل، ما امروزه بوسیله فرسودگی عاطفی بوسیله نشانی “فشار روند بیش از حد و کامل” نگاه می کنیم که بوسیله گفته او باعث می شود که “احساس کنیم از پس چالش های عمر به خشکی امدن نمی آییم.”

برضد هربرت فرویدنبرگر، مادام مودگیل معتقد است که این عوامل تنیدگی می توانند ریشه در مملکت های مختلف زندگی داشته باشند، و خیر تنها درون کار.

چه حسی دارد؟

دکتر مودگیل فرسودگی عاطفی را بوسیله خالی شدن باتری تلفن تشبیه می کند.

به همین خاطر ممکن است درک کنید که زندگی شما را خسته کرده است و انرژی هیچ کاری را ندارید.

شاید شما از آن گروه افراد باشید که معمولا مشکلی با شرایط تنش زا و چالش های موثر ندارند اما در حال حاضر به شاق برخورده اید.

دکتر مودگیل می گوید که این شاید نشانه تحلیل رفتن یکی از “ذخایر عاطفی” شما باشد.

او اینگونه توضیح می دهد که “شاید بهتر باشد این شکلی بوسیله مساله نگاه کنید که یک پس انداز کاری دارید و یک ذخیره خانوادگی. اگر یکی از آن ها تو حال انتزاع روبیدن باشد، درون حالی که دیگری سرشار از منابع است، احتمالا می توانید با مشکلات کنار بیایید.”

“اما اگر هر دو تهی باشند و چیزی بخاطر سوزاندن نداشته باشید، آن وقت است که ممکن است مشکلات شروع شود.”

او تاکید می کند که “باید به باتری عاطفی خود توجه کنیم، دقیقا مثل گوشی تلفن. باید از خودتان بپرسید که چطور می توانم خودم را شارژ کنم؟”

علتش چیست؟

به گفته حکیم مودگیل “هر تحول یا ائتلاف عمده در عمر” می تواند به فرسودگی عاطفی کمک کند.

او برای نمونه بوسیله نگرانی های مالی و مشکلات وفاق ای اشاره می کند. و همچین تجربیات تنش زا، مانند اسباب کشی، امتحان و از دست اعطا کردن اشتغال.

با این اوصاف، چطور می توانیم مانع بروز فرسودگی عاطفی شویم و در مشکلات غرق نشویم؟

راهنمایی هایی بخاطر اجتناب از فرسودگی عاطفی

– با دلسوزی با خودتان حرف بزنید – بهره ۲۰ دقیقه در حس و حال خود تفکر کنید، اما قضاوت نکنید.

– بر چیزهایی تمرکز کنید که خوب پیش می مسئله – اگر زندگی خانوادگی خوب است ولی زندگی مفید بد، تا جایی که می شود از زندگی خانوادگی درک خوب بگیرید. مدخل های خوب می توانند باتری شما را شارژ کنند.

– با دوستانی معاشرت کنید که حس خوبی بوسیله شما می دهند. روابط زورمند برای ابداع انعطاف پذیری عمده است.

– مرتب بازی کنید.

– کارهایی که شناخت دارید بکنید و بوسیله آن ها اولویت دهید.

– به آهنگ های محبوبتان گوش دهید – موسیقی پهلو سیستم تندخو پاراسمپاتیک ما نفوذ کردن می گذارد و باعث تمدد اعصاب می شود.

– بوسیله وزن کافی بخوابید – هم گذاری خواب آمریکامی گوید بزرگسالانی که ناچیز از یکروز هشت روزگار می خوابند فشار عصبی بیشتری حس می کنند. کاستی خواب بر حال و توانایی ما برای مقابله با چالش ها تاثیر می گذارد.

– این قانون ها و شیوه را در زندگی روزمره خویشتن بگنجانید.

دکتر مودگیل امیدوار است که این راهنمایی ها عایق از فرسودگی عاطفی شوند.

او در عین حال عقیده دارد که اگر هر روز به “باتری های عاطفی” خودمان توجه کنیم، مثل کاری که با باتری تلفن هایمان می کنیم، شاهد بهبود قابل توجهی در سلامت قضیه و تندرستی خود خواهیم بود.