رندرهای جذاب از خیساندن طراحی وانت و خودرو اتومبیل

تو چند دهه ی گذشته، پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا انواع وانت بوده اند و محصولات فورد و شورولت درون این کشور، مشتری های فراوانی دارند. محدودیت های خاص وانت ها و نیاز مشتری درون آمریکا باعث شده است که مدل هایی مثل خودروفورد F-150 فروش درخورتوجهی تجربه کند. وانت ها درون استرالیا هم پرطرفدار هستند و درحقیقت، بخشی از ادب و تاریخچه خودروسازی این سرزمین را تشکیل می دهند.

ما در ایران خودروهایی که محلی برای بارگیری و اتاقک سرنشین داشته باشد، در کلاس وانت یا پیکاپطبقه بندی می کنیم؛ اما مردم استرالیا برای وانت های خاصشان نام اختصاصی دارند و بوسیله آن افتخار می‎کنند. در استرالیا و نیوزیلند، برخی وانت ها با نام یوت (ute) شناخته می شوند و با پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی متفاوت هستند.

وانت یوت براساس شاسی و پلتفرم خودروهای اتومبیل طراحی و تولید می شوند و درمقایسه با پیکاپ های سنتی، اتاقک کوچک تری دارند. واژه ی «یوت» مخفف عبارت coupé utility به معنی «خودرو کوپه ی باری» است. درون وانت یوت، بسرنوشت شوم دچار کردن بارگیری و اتاقک یکپارچه هستند؛ اما داخل پیکاپ ها این دو رها در دیدن گرفته می شوند. با این تفاوت، ظرفیت بارگیری یوت ها کمتر از پیکاپ ها است.

براساس تمجید معین پیکاپ، برخی از وانت های موجود در بازار ایران مشابه پیکان وانت و پراید 151 باید یوت تعریف شوند. البته یوت های اصیل استرالیایی معمولا قدرتمند و دیفرانسل ظهر هستند. با این مقدمه و آشنایی با وانت یوت، حس مفهوم رندهای این مقاله آسان‎تر می شود.

وب سایت استرالیاییباجت دایرکت (BudgetDirect) رندرهای جذابی منتشر کرده است که ایده ی اصلی آن، تصورکردن وانت های یوت براساس خودروهای سواری متنوع است. اگر آئودی، شورولت، دوج، فراری، هوندا، رنو، رولز رویس و تسلا وانت یوت استرالیایی تولید کنند، با چه محصولی روبه رو خواهیم شد؟ رندرهایی که درادامه می بینید، پاسخ تیم طراحی باجت دایرکت به این پرسش است.

آئودی؛ وانت RS4 تویین توربوشارژ

رندر وانت یوت آئودی براساس مدل RS4 طراحی شده و جلوپنجره، کاپوت، شیشه جلو و زیربندی مثل سدان قدرتمند آلمانی ها است. در این رندر، می توان دماغه و بخش جلو خودرو تا سیلندر دوم بدنه را دقیقا شبیه RS4 خواه RS5 ستایش کرد و بخش بارگیری و پشت وانتی استاندارد و معمولی است. این وانت می تواند با سیستم طولانی چرخ محرک آئودی کواترو همراه باشد و پیشرانه ی ۲/۹ لیتری TFSI تویین توربوشارژ مدل RS4 Avant با غلبه ۴۴۴ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر و صندوق دنده ی هشت سرعته خودکار روی آن گمارش شود. طراحان باجت دایرکت پیش بینی کرده اند این وانت با ظرفیت تمام بارگیری می تواند در زمان ۴/۱ حین بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.شورولت؛ پیوند اِل کامینو کلاسیک و کامارو

رندر وانت یوت شورولت با الهام از مدل کلاسیک ال کامینو (El Camino) محصول سال های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۴ درون اختلاط با سلسله جدید کامارو طراحی شده است. شورولت ال کامینو کلاسیک یکی از  وانت های پرطرفدار یوت محسوب می شود که در این رندر، میزان ی مدرن آن با نقشه کشی کامارو به تمثال کشیده شده است. حصه جلو این رندر کاملا مانند کامارو بوسیله نظر می رسد که سرنوشت بارگیری به آن اضافه شده است. طراح این رندر پیشرانه ی تنفس طبیعی ۶/۲ لیتری V8 را برای آن در دیدن پژمرده است که می تواند عملکرد متخصص درخورتوجهی داشته باشد و در سرعت گیری، از برخی میزان های اسپرت هم بهتر باشد. البته شورولت پیکاپ سیلورادو را تولید می کند که فروش چشمگیری دارد و بعید است وانت یوت را از این همکاری بزرگ آمریکایی ببینیم.دوج؛ بارکش چلنجر و چارجر

در فهرستی که وانت شورولت باشد، باید محصولی غم از دوج استراحت داد. از سال ۲۰۱۲، فروش خودروهای دوج در استرالیا متوقف شده است؛ بنابراین، تیم طراحی باجت دایرکت بازگشت این برند را با وانت یوت تخیل کرده اند. رندر وانت یوت دوج ترکیبی از ابعاد تنه ی چلنجر با طراحی دماغه و قسمت جلویی چارجر است. اگر چنین خودرویی تولید شود که احتمالش تقریبا صفر است، بهترین پیشرانه برای آن موتور V8 دوج هلکت با غلبه ۷۰۷ اسب دود خواهد بود.فراری؛ وانت جی تی

چند سال پیش تصور این تصور مضحک به نظر می رسید که فراری روزی شاسی بلندتولید کند؛ اما این برند باستانی و محبوب به زودی نخستین شاسی اهتزاز تاریخچه خودروسازی با علامت اسب سرکش ایتالیایی را عرضه می نرم. اکنون در رویت بگیرید که وانت فراری چگونه خواهد بود؟ نمی توان آینده را پیش بینی کرد؛ اما رندر وانت یوت فراری واقعا جذاب است. فراری تو سال ۲۰۱۹ پنج خودرو رونمایی کرد که هرکدام انفراد های خاصی داشتند؛ به خصوص مدل روما (Roma) که تو بین محصولات این شرکت طراحی کاملا متفاوتی دارد.

رندر وانت فراری خیساندن معیار پورتوفینو (Portofino) با قسمت بارگیری است. این رندر جالب تا استوانه دوم کالبد کاملا متشابه پورتوفینو به نظر می رسد و بسرنوشت شوم دچار کردن بارگیری با گِل گیرهای برجسته نمایی تهاجمی به غیرمحتمل ترین علیه فراری داده است. تخیل وانت فراری با پیشرانه ی ۳/۹ لیتری V8 عجیب است؛ اما همه چیز به تقاضای بازار بستگی دارد. شاید درون آینده، وانت های اسپرت و قدرتمند پرفروش ترین محصول بازار شوند و شاسی بلندها به کتاب بپیوندند.هوندا؛ وانت سیویک

هوندا درحال مهیا وانت ریجلاین (Ridgeline) را در خط تولید دارد، اما این مدل در استرالیا عرضه نمی شود. تیم طراحی باجت دایرکت برای تجسم وانت یوت هوندا که در استرالیا فروخته شود، مدل سیویک را انتخاب کرده است. وانت سیویک درمقایسه با دیگر رندرهای این مقاله کوچک نم خواهد وجود و با بلندی کمتر، اسپرت تر است. بهینه تفویض برای پیشرانه ی وانت یوت سیویک، پیشرانه ی توربوشارژ هوندا با فناوری VTEC است که در تیپ RS بازار استرالیا، ۳۰۵ اسب بخار قدرت دارد.رنو؛ وانت مگان RS

فرانسوی ها به وانت یوت هیچ علاقه ای ندارند و باتوجه به جاده ها و شهرهای محل زندگی شان، خودروهای کوچک شهری و هاچ بک را بیشتر می پسندند. رندری که مشاهده می کنید، پاسخ به این سؤال است: «وانت یوت رنو مگان RS چگونه خواهد بود؟» درون نگاه اول، طراحی اسپرت و تهاجمی نمای جلو مگان RS در ترکیب با قسمت بارگیری چندان عجیب نیست. این رندر را می توان درکنار وانت سیویک صبر داد؛ ولی باید از پیشرانه ی کوچک تر ۱/۸ لیتری توربوشارژ با جعبه دنده ی دستی ۶ سرعته استفاده کند.رولز رویس؛ لوکس ترین وانت

رولز رویس در فهرست برندهایی راحتی دارد که نمی استعداد تصور کرد خودرویی متفاوت با محصولات باقی اش تولید کند. بااین حال، همان طورکه دیدیم، این برند لوکس بریتانیایی حتی زودتر از فراری به میدان شاسی بلندها هوشیار شد. رولز رویس کالینن (Cullinan) را می توان لوکس ترین شاسی بلند مقیاس جهان معرفی کرد؛ اما وانت یوت رولز رویس چگونه خواهد بود؟

برای طراحی لوکس ترین وانت دنیا، طراحی طاسی رندر براساس مدل کوپه ی Wraith انجام شده که حاصل فقره علو العاده جذاب است. علاوه بر هماهنگی کامل جزئیات طراحی میزان Wraith با سرنوشت بارگیری، درهای این وانت یوت هم کالسکه ای هستند و از لولای عقب باز می شوند. به دیدن شما، اگر نصیب رولز رویس وانت لوکس تولید کند، این مدل بخاطر انتقال و بارگیری چه محصولی استفاده خواهد شد؟تسلا؛ وانت برقی با طراحی رودستر

مقاله ی مرتبط:رندرهای زیبا با ترکیب مدل سازی خودروهای فیات کرایسلر و رنو

فعالیت شریک شدن خودروسازی تسلا در بازارجهانی با سراب مبدا رودستر مطلع شد و این برند نوپا سپس با مدل های S، X و ۳ بی نهایت زود در جمع برندهای پرطرفدار راحتی گرفت. جدیدترین خودروهای تسلا دو استاندارد Y و سایبرتراک هستند و ارزش راسته این برند به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است. نمی قابلیت براساس مدل سازی سایبرتراک رندری دوست داشتنی ابداع کرد؛ بنابراین، باجت دایرکت سلسله دوم رودستر را تو نظر گرفته است.

باتوجه بوسیله سابقه ی مفید ایلان ماسک، اصلا پرت ازاله وانت یوت تسلا با گشتاور ۱۰هزار نیوتن متری رودستر جدید و سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در زمان ۱/۹ لحظه تولید شود. خیساندن نقشه کشی رودستر جدید با قسمت بارگیری وانت عاری نقص نیست؛ اما درمقایسه با سایبرتراک چطور؟

از دیدگاه شما، دوست داشتنی ترین رندر کدام است؟ واقعا امکان دارد سال های آینده، انبازی هایی شبیه فراری و رولز رویس بی آرامی وانت یوت یا پیکاپ تولید کنند؟بیشتر بخوانید:اپل گیفت کارت جدیدی برای خرید دیجیتالی و فیزیکی معرفی کردنتفلیکس امکان انتظام سرعت پخش ویدئوها را بوسیله پلتفرم خود اضافه کردچگونه تسلا پرگیر جدیدی در صنعت خودروسازی جهانی ایجاد کرد؟آمازون برای رقابت با اسپیس ایکس ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کنداپل با عبور از آرامکو باارزش ترین انبازی جهان شد