بدعت جالب سازندگان فرودگاه اسخیپول آمستردام برای کاهش آلودگی صوتی

AفرودگاهGASGHAROOOOاسخیپولAROOOON شهرآمستردام هلند در ۹ کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است؛ و ثالث فرودگاه شلوغ کار اروپا و یکی از شلوغ ترین فرودگاه ها داخل بکلی گیتی به شمار می رود به. طور معمول طی یک سال، بیش از ۶۳ میلیون مسافر با ۴۷۹ هزار پرواز از طریق اسخیپول بوسیله کشورهای مختلف داخل سراسر دنیا می روند این. یعنی بوسیله طور میانگین اسخیپول میزبان حدودا ۱۳۰۰ تصعید تو روز یا به طور دقیق تر، تقریبا یک پرواز در هر دقیقه است؛ موضوعی که داخل قیافه بی تدبیری مسئولان، می تواند بوسیله یکی از بزرگ ترین معظلات ساکنین آمستردام تغییر شود ارتش.

کشور هلند مدت ها پیش در سال ۱۹۱۶ میلادی در مکان فعلی اسخیپول، باند فرودگاه به نسبت کوچکی را احداث کرده حیات جهت. انتخاب این مکان به عنوان باند فرودگاه، این وجود که ضمن گسترده بودن، ناهمواری های متجاوز اندکی داشت پس. از گذر دهه ها، پست وجود داشتن این ناحیه باعث شد تا به سرعت جمعیت بی جنبش در آن مکان افزایش یابد و به یکی از متراکم ترین ناحیه های شهری در ناحیه هلند تغییر شود این. موضوع باعث شد که سروصدای ایجادشده توسط فرودگاه، به مشکلی آزاردهنده برای ساکنین منطقه تبدیل شود برای.

سال های متمادی، ساکنین این منطقه از مشت صداهای سرسام آوری که پس از هربار برخواستن هواپیما خلق می شد، معارض بودند این. نوع نوا که شدت بالایی دارد، بوسیله سرعت درون سطح این منطقه ی هموار پخش می شود و هیچ مانعی قرین (تپه و دره در) این بین وجود ندارد تا امواج صوتی شکسته شده شوند و پس از اصابت با آن موانع به سمتی دیگر منحرف شوند جالب. است بدانید وقتی که رفیع ترین باند این فرودگاه در سال ۲۰۰۳ سیاق اندازی شد، صدای تیک آف هواپیماها تا بور ی ۲۸ کیلومتری به شنوایی می رسید مسئولین.

فرودگاه بین المللی Schiphol به منظور کنترل طریق و صدای ایجادشده و مقابله با این مشکل، از مشارکت های مختلف کمک خواستند تا این که پاول ایالت کورت، از یک شرکت معماری به صیت H H N S N S Landscape Architects، ایده ی تامل برانگیز و جالبی را.

مطرح کرد ایده ی استفاده از یک معمار منظر برای حل چنین مشکلی، به صورت کاملا اتفاقی به ذهن مسئولان. خطور کرد تو سال ۲۰۰۸، پس از تلاشی ناموفق برای کنترل سروصدای ایجادشده، مقامات رسمی فرودگاه اسخیپول متوجه شدند که صداها در زمین های زراعی شخم زده شده ی اطراف، که بین باند فرودگاه و شهرک های دوره استراحت داشتند، با کاهشی اکید روبه رو.

می شوند از همین رو، پاول ولایت کورت با استفاده از پرچین و حفر کردن خندق، اقدام به ساخت تعدادی پستی و بلندی در جنوب غرب. فرودگاه کرد فاصله ی بین این پستی و اوج ها تقریبا با طول موج صدای ایجادشده (از فرودگاه حدودا ۳۶ متورم.حد ۱۰) ۹ متر. هم پایه است همچنین در میان آن ها از ۱۵۰ شیار مستقیم و هم معادل که برآمدگی هایی به کشش (۶.فوت ۱) ۸ متر دارند، استفاده. شده است این شیارهای ساده، شدت صدای فرودگاه را تقریبا به شقه.

رسانده اند تاثیر استفاده از پستی و بلندی ها بر میزان بی نظمی صدا در دو تصویر بالا به خوبی قابل. مشاهده است چنان که می بینید داخل حالت نخست به موجب نبود موانع، پاره اضافی از صدای هواپیما بوسیله منازل مسکونی می رسد؛ اما تو حالت دوم، پستی و رفعت ها اکثر صدای ایجادشده را منحرف

می کنند ده کورت برای اجرایی کردن این کار، از تجربیاتارنست چلادنی، فیزیک دان و موسیقی دان صد ۱۸ میلادی استفاده کرد؛ گفتنی است که تحقیقات چلادنی درون شالوده ی فیزیک صدا، پایه و بنیان معرفت آکوستیک. مدرن است جالب است بدانید که فداکار اوقات از این فیزیک دان «بوسیله عنوان» پدر آکوستیک یاد. می شود چلادنی تو یکی از مشهورترین آزمایش هایش، کمی شن را روی صفحه ای فلزی پخش کرد و روی یک اسپیکر گذاشت؛ با پخش شدن صدا، بذر های شن با تناوب های متفاوت به ارتعاش درآمدند و اشکال هندسی جذابی را تولید کردند؛ اشکالی که امروزه آن ها را «بوسیله نام» دشواری چلادنی.

می شناسیم ایده ی ایالت کورت بخاطر کاهش سر و صدا، موفقیت آمیز وجود و این معمار خوش ذوق، خاکی نزدیک بوسیله ۳۶ هکتار را با پستی و پشته. لبالب کرد جالب است بدانید که این محوطه ی وسیع، سرانجام به پارک بیوتن شات. دگرگونی شد امروزه مسیرهای مختلفی از داخل این پارک عبور. می کنند در مرکز بیوتن شات، مسیر حجر پاکت شده ی مخصوصی برای چرخه سواران و در جاهای دیگر، مسیری مشابه برای پیاده روی. وجود دارد در ضمن زشت نیست بدانید که پوشش گیاهی بین برآمدگی ها، حروف حرکتی جالبی را.

ساخته اند ایالت کورت درون این پارک از چندین حکم هنری از جمله (Listening Ear یک دیش سهمی شکل که صداهای دوردست را استقامت) می کند (و Chaldnipond یک تالاب الماسی شکل با پلی روی آن که با مکانیسمی خصوصی در زیر آب، باعث خلق امواج لطیف) می شود استفاده.

کرده است تکاپو مسئولین فرودگاه اسپیخول برای کاهش سروصدا، عزب به این مورد محدود نشده است؛ آن ها زمان پرواز برخی هواپیماهای پرسروصداتر را تغییر داده اند و همواره از ایرلاین ها می خواهند تا ناوگان گیرایی را به هواپیماهایی کم سروصدا. تجهیز کنند مسئولین داخل تقلا اند تا سروصدای ایجادشده را تا حد ۱۰ دسی بل.کم کنند برای اطلاع از جزئيات بیشتر در بستگی با این فرودگاه، ورقه ی اختصاصی فرودگاه اسخیپول را در کجارو.ظهر کنید:بیشتر بخوانید امان مالی شرکت هواپیمایی KLM از پیدایش هواپیمای V شکلبوئینگ از نقص نرم افزاری ۷۳۷ مکس مطلع بوده استاز سقوط مکس تا خط تولید دریم لاینر؛ دردسرهای بوئینگ تمامی ندارندبزرگ ترین هواپیمای دنیا اولیه بار از روی زمین برخاستمصاحبه با تونی فرناندز، مدیرعامل و اساس